niedziela, 1 czerwca 2014

Placuszki jogurtowe

Niedzielne poranki w naszym domu są zazwyczaj pozbawione pośpiechu jaki towarzyszy nam w tygodniu. Jest czas na to aby celebrować śniadanie i cieszyć się leniwie mijającymi rannymi chwilami. Ponieważ dziś Dzień Dziecka wymyśliłam, że śniadanie będzie początkiem pysznego dnia pełnego atrakcyjnych kolorowych potraw, które uwielbiają dzieci. Przy okazji chciałam sprawić frajdę też sobie i Michałowi bo przecież w każdym dorosłym drzemie uśpione dziecko.
Nie byłabym sobą gdybym nie wykorzystała tego co przez piątek i sobotę produkowałam w naszej pełnej pukpuków kuchni. Tak więc, domowy świeżutki jogurt i ser Ricotta musiały mieć swoje miejsce w naszym śniadaniu. Do tego trochę owoców, wiejskie jajka, mąka i otręby orkiszowe i śniadanie prawie gotowe.


Placuszki Jogurtowe

Składniki:

Jajka                              2 szt
Jogurt Naturalny             2 szklanki   Ja oczywiście użyłam tego własnej produkcji. Przepis znajdziecie tu
Mąka pszenna typ 550   2 szklanki
Banany                           2 sztuki      Idealnie do tych placków nadają się bardzo dojrzałe banany z lekką brązową skórką.
Otręby orkiszowe          2 łyżki
Cynamon, Sól, Cukier z prawdziwą wanilią  do smaku

Dodatki:
Świeże owoce     Borówki, Maliny, Truskawki, Gruszki lub inne które lubicie
Biały ser           W moim wypadku jest to oczywiście Ricotta którą sama zrobiłam. Przepis a nią znajdziecie tu
Jogurt naturalny  Oczywiście najlepiej własnej produkcji
Miód              Mój ulubiony ostatnio to miód gryczany ma charakterystyczny smak i ciemno złoty kolor.


Składniki na placki należy połączyć tak jak na ciasto naleśnikowe. Dodać rozgniecione banany i doprawić do smaku. Można dodać też odrobinę proszku do pieczenia żaby placuszki były pulchne. Ja staram się go unikać więc zrobiłam bez. Jeśli chodzi o smażenie to można tradycyjnie smażyć na oleju. Ja nie chciałam aby placki ociekały tłuszczem więc smażyłam je właściwie na suchej patelni jedynie delikatnie ją natłuszczając.
Ciepłe placuszki podjemy z dodatkami. Można je umieścić w miseczkach i pozwolić dzieciakom tworzyć własne kompozycje to świetna zabawa:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze opinie są dla mnie bardzo cenne piszcie więc:)