wtorek, 20 maja 2014

Letnia Sałata czyli moja recepta na relaks na trawie

Wreszcie poczułam, że mamy maj. Jest pięknie! Ciepło, słonce i błękit nieba dają mi niesamowicie dużo energii. Większość dnia spędzam na powietrzu i bardzo to sobie chwalę. Fotel na tarasie i kawałek-choć miniaturowy- własnego trawnika to moja recepta na relaks w ciągu dnia, który wypełniony jest od rana do wieczora dziećmi i domem. W tak pięknych okolicznościach pogody i po przedpołudniowych czterech godzinach spaceru, mam chwilę dla siebie bo Lola słodko śpi. Ten czas to właściwie jedyny moment na spokojny posiłek i uwielbiam go celebrować jedząc coś pysznego w ciszy i bez pośpiechu. Letnia aura, zieleń trawy i czysty błękit nieba aż prosiły się o jakąś pyszną letnią potrawę. Tak więc, przedstawiam Wam moją Letnią  Sałatę Rzymską.


Letnia Sałata Rzymska

Składniki:

Sałata Rzymska
Pieczarki 
Zielony ogórek
Papryka 
Ogórek zielony
Pomidor
Koperek
Jogurt Naturalny   Ja oczywiście użyłam własnoręcznie zrobionego jogurtu
Czosnek
Sól i pieprz do smaku
Chleb żytni  na grzanki Najlepszy jest lekko czerstwy


Wyjątkowość tej sałaty skrywa się w tym, iż sałatę rzymską i pieczarki należy podsmażyć na odrobinie oliwy. Sałatę smażymy dokładnie chwilkę tak aby zachowała swoją chrupkość i piękny zielony kolor. Za jednym zamachem można tez zrobić grzanki. Układamy sałatę na talerzu i dodajemy umyte i pokrojone warzywa i przysmażone pieczarki (nie trzeba tego robić jakoś wyjątkowo starannie w końcu sałata to taki trochę artystyczny bałagan). Do sałaty najlepiej pasuje świeży dressing koperkowo - czosnkowy, który uzyskamy łącząc jogurt naturalny z świeżym posiekanym koperkiem oraz drobno pokrojonym czosnkiem, solą i pieprzem. Sałatkę skrapiamy kleksami dressingu i posypujemy grzankami. Gotowe! Lekko i szybko i przyjemnie w sam raz na relaksujący posiłek na tarasie. Smacznego!!
!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wasze opinie są dla mnie bardzo cenne piszcie więc:)